بسیاری از صاحبان مشاغل، کسب و کارها و تولیدکنندگان طراحی کاتالوگ را به عنوان راهی مناسب برای معرفی خدمات و محصولاتشان انتخاب می کنند. در دنیای بازاریابی و تبلیغات طراحی کاتالوگ و چاپ آن راهی بسیار تاثیر گذار به شمار می آید که جذابیت های آن می تواند نظر مشتریان بسیاری را جلب کند.
مزایای طراحی کاتالوگ حرفه ای
بسیاری از صاحبان مشاغل، کسب و کارها و تولیدکنندگان طراحی کاتالوگ را به عنوان راهی مناسب برای معرفی خدمات و محصولاتشان انتخاب می کنند. در دنیای بازاریابی و تبلیغات طراحی کاتالوگ و چاپ آن راهی بسیار تاثیر گذار به شمار می آید که جذابیت های آن می تواند نظر مشتریان بسیاری را جلب کند. با مشاهده عدم نتیجه دهی مناسب استفاده از تراکت و بروشورها و هزینه بر بودن بازاریابی های حضوری ایده طراحی کاتالوگ و چاپ آن شکل گرفت. گسترش صنایع و تولید محصولاتی با تنوع بسیار بالا بازار رقابتی را شدیدتر کرد، از این رو لزوم طراحی و چاپ بیش از پیش احساس شد که در ابتدا کاتالوگ های طراحی شده به شکل برگه ای پشت و رو بودند و جلدی مانند پوستر داشتند که به تدریج تغییراتی در تعداد صفحات و شکل ظاهری کاتالوگ ها ایجاد شد تا اکنون که شاهد طراحی کاتالوگ هایی بسیار خلاقانه با ایده های نو و جذاب هستیم. طراحی کاتالوگ به شیوه ای استاندارد همراه با فاکتورهای خلاقیت و ایده های نوین در معرفی بهتر و افزایش بازدهی تبلیغات بسیار اثر گذار می باشد. طراحان حرفه ای به بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ کاملا آشنا بوده و علاوه بر بحث زیبایی طراحی و توجه به اصول هنری، می بایست طرح خلق شده از کیفیت مناسب برخوردار بوده تا در هنگام چاپ کیفیت محصول چاپی نیز مناسب باشد. کاتالوگ دفترچه ای است که در آن تمامی محصولات و خدمات یک شرکت یا تولیدی به صورت تصاویر به همراه توضیحات ضروری درج می گردد تا مخاطب با مشاهده و مطالعه آن دید کلی از محصولات و خدمات داشته و بتواند تصمیم مناسب را بگیرد. هدف استفاده از کاتالوگ افزایش قدرت درک مخاطبین به منظور شناخت محصولات و خدمات مورد نیاز در بازار مدنظرشان می باشد. در هنگام طراحی کاتالوگ می بایست کلیه متون و تصاویر به کار رفته در آن مورد تایید کارفرما باشد و حتما قبل از ارسال فایل برای چاپ، سفارش دهنده تمامی موارد به کار رفته را کنترل نماید. کاتالوگ ها با توجه به نوع طراحی آنها به صورت های چند لتی، سیمی و یا منگنه ای چاپ می گردند